Första KogVet-dagen

Nu är jag här! I Linköping! Fy fan vad härligt! :D

Underbar mottagning på min första dag. Efter en programintroduktion och en första föreläsnig hade vi skojiga nolle-p aktiviteteter hela dagen - jag var på campus från åtta på morgonen till åtta på kvällen. Skitskoj var det, jag blev helt upplivad av stämningen och alla goa människor! Nolle-p kommer pågå varje dag resten av månaden, med aktiviteter varje kväll (utom en torsdag). Jag tänker vara social och vara med på alltihop, förutom några rena fester vilket inte intresserar mig. Däremot konsertfesterna ska jag gå på, med Milencolin imorgon (helt gratis) och Mando Diao 3 sep (yay!). En sittning hinner jag med också (har faktiskt aldrig varit på en), på den andra är jag i Falun.

Vi sprang runt i grupper idag och deltog i konstiga tävlingar, som att krama främmande människor, stoppa 2 mariekex i munnen och vissla så snabbt som möjligt, flytta spelkort mellan varandra enbart genom att suga fast i dem med läpparna och bilda ord genom att vrida och vända på folk som hade bokstäver tejpade på sig. Helt otroligt så vann mitt team! Det har jag aldrig varit med om förut. :D Vi spelade ryska nationalsången för att fira.

Trots all sömnbrist och överansträngning var jag vaken utan problem hela dagen, behövde inte ens ta till energidrycken jag hade med mig. Så kul och stimulerande var det! Jag är så glad att jag stack hit istället för att dröja kvar på ett halvdant jobb med oinsiprerande och trötta gamla människor!

Mer om programmet kommer en annan dag! :D

Kommentarer
Postat av: Endasil

Härligt att höra att du har så kul!:)

2008-08-20 @ 18:19:58
Postat av: Sve

Kul det låter (eller egentligen tycker jag det låter svårt och läskigt, men det kan man ju inte säga) :)



Roligt att du får gå och se två bra band och allt.



Fasen, tänk om jag måste börja plugga också...



Jag och Mia var samariter idag. Vilket betyder att Mia träffade en tjej från mellanöstern som var helt vilse och åkt taxi från Borlänge för allt hon hade, visste inte var hon bodde m.m. Så vi körde henne runt hela stan, hittade inte vart hon bodde, åkte hem och gav henne lite mat och tog reda på att hon bor i Bojsen också :P



Men, kul att du har det bra, roligt att läsa det...

2008-08-20 @ 22:52:03
Postat av: Mia

Jätteskönt att höra hur bra du har det, så himla glad för din skull!!

Och japp vi var samariter igår, och jag har varit idag! Sve glömde nämna att hon skulle studera på Lugnet och att det var hennes första dag i sverige igår. Idag gick hon vilse på väg till högskolan så jag skjutsade runt henne och visade, hjälpte henne med lite småsysslor osv.

Nu ska jag strax iväg och äta sushi, gud jag älskar sushi!!!

Kramar!

2008-08-21 @ 13:55:27
Postat av: Shva

Nämen, så snällt! Hon måste ha känt sig väldigt välkommen. :D



Svårt och läskigt är det också, men det väger betydligt lättare i vågskålen än det roliga och spännande. Nu är jag lite överansträngd och förkyld, så jag känner mig mindre uppåt, men det kommer snart tillbaka. ;) Den egentliga utmaningen för mig är inte att plugga eller bo i en ny stad, utan att ta sociala initiativ. Sitter jag bara och är tyst och väntar på att någon ska prata med mig så händer det inte mycket! Jag är inte så bra på att hålla igång en konversation, men jag har i alla fall överträffat mig själv med att gå fram och prata med många klasskompisar och faddrar utan att de gett några signaler först. Det går framåt!

2008-08-25 @ 12:57:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0