Fullt upp med nolle-p

Det här är första gången jag sitter och fritidssurfar på skolan - har inte haft någon dator hemma under helgen (den var på vift med Akos), så även om jag fick ledig tid så har jag inte kunnat blogga något. Har lärt mig mycket spännande jag vill skriva om, men det finns liksom inte tid till det. (Pappsen har försökt få tag på mig på telefonen i tre dagar utan att lyckas...) Fast nu har jag blivit förkyld å andra sidan, så jag kanske blir hemma ett par dagar om det blir värre. Det var ju inte helt oväntat att det hoppade på mig första gången jag tog det lugnt på ungefär en månad, antar jag.

Vi har vårat första seminarium i eftermiddag, där vi ska diskutera om maskiner kan tänka (och tänka som människor, och om frågan är viktig över huvud taget). Har för ont i halsen för att prata men jag hoppas det går bra att jag närvarar och lyssnar på de andra, för det är en spännande fråga.

Just nu sitter jag och gör övningsuppgifter till UNIX och de datorprogram som skolan använder. En av diagnoserna sket sig just för att sessionen timade ut och jag blev utloggad när jag skickade in svaren, men det räknades ändå som ett försök och jag fick vänta tio minuter på att försöka igen. Nästa gång råkade det komma upp två frågor som jag inte svarade rätt på (de slumpas), så nu har jag bara ett försök kvar innan diagnosen låses. Suck. Tror jag ska gå hem och äta lunch snart. Är inte på så gott humör idag, eftersom jag är sjuk och även sjukt trött (vi var på en rolig hajk igår, men man sover verkligen sugigt på en luftmadrass i ett iskallt rum, datarummet är för övrigt lika iskallt trots jacka). En rolig grej var att jag oförhappandes vann uttagningen till Filosofiska Spelen med ett par till på hajken, jag brukar inte vara bra på sådana där konstiga små tävlingar. Jag lyckades bra med att gissa hur länge 3 minuter var (3,16) och gurglade Blinka Lilla Stjärna riktigt snyggt, haha. Uttagningen till lagkapten var en sådan där riktigt mysig lek, när man ska fiska upp ett äpple ur en låda med vatten (enbart med munnen) och sedan fiska upp en sockerbit ur en låda med mjöl. Som tur var vann jag inte det, kommer antagligen vara för sjuk för att delta i vilket fall. Men det var skoj att vinna en uttagning ändå, jag som vanligtvis brukar tänka på mig själv som sämre än 99.9% av alla andra. ;)

Okay, ett sista diagnosförsök! (>o<)

... Yes, alla rätt! Då kan jag nöjt gå hem och äta mat och läsa lite mer kurslitteratur, så att jag kan lyssna bättre på seminariet. Tror jag smiter förbi apoteket och köpert halstabletter också. Tur att jag inte är en suparprisse som absolut ville gå på pub-crawlen ikväll, jag kan nöjt vara hemma och ta det lugnt istället. Hoppas de tekniska felet med LiU-kortet åtgärdas snart, så att jag kan sitta och häcka på skoldatorerna på kvällstid om jag får tid över.

Jag skriver något mer intressant en annan gång, ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Sve

Låter ju spännande det där, men tråkigt att du är sjuk.



Krya på dig!

2008-08-26 @ 07:12:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0