Jag vill veta mer!

Eftersom jag fick ännu en jobbnatt utan något att göra (en ugn hade exploderat så produktionen stannade), spenderade jag den till att ta reda på saker om Linköping och min utbildning. Har läst all information som fanns om första kursen, lärt mig lite nya funktioner i Word som kommer behövas och funderar nu på om jag ska köpa kurslitteraturen.


Läser på Adlibris om dem:

"Humans have always worked with objects to extend our cognitive powers, from counting on our fingers to designing massive supercomputers. But advanced technology does more than merely assist with thought and memory--the machines we create begin to shape how we think and, at times, even what we value."


"Tänker vi i ord eller bilder? Hur behandlar hjärnan ord och begrepp? Hur har människans medvetande uppstått? Kan maskiner ha ett medvetande? Finns det något vi människor inte vill veta?"

Kolla bara! Är inte dessa frågor bland de mest intressanta som finns!? Eller är det bara jag som blir helt fascinerad? Jäklar vad spännande det ska bli att läsa mer!

Det blir nog till att köpa de flesta böckerna ändå.


Kommentarer
Postat av: Endasil

Räkna med att jag kommer sno åt mig några av dina kursböcker när du inte behöver dem! Det där låter väldigt facinerande! ^^

2008-08-07 @ 12:39:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0