På väg mot flytten

Det var sista natten jag sov hos Akos. Ikväll bär det iväg till Falun, och när jag kommer tillbaka till min egen lägenhet! Jag har en klasskompis som bor i samma område, och hon säger att det verkar lugnt. Till skillnad mot studenkorridorerna i Ryd, där folk förfestar och efterfestar var och varannan dag och det ligger ölburkar överallt. Perfekt, jag föredrar lugn och ro hemma - social kan jag vara när jag är ute och ränner i skolan.

Är klar med nästa alla förberedelser... ska kolla bussen till stationen, var jag hämtar nyckeln till lägenheten, lämna tillbaka den lånade cykeln och köpa en tackpresent till Akos innan jag åker. Det där är så gott som ingenting, det har varit hundratals saker att komma ihåg de senaste veckorna. :P

Varför är det alltid iskallt i datorsalen? De verkar ha anpassat ventilationen efter PC-datorer, inte små nätverksklienter. Brr... och då har jag ändå jacka på mig redan. Egentligen skulle vi ha föreläsning just nu, men den blev inställd på kort varsel eftersom läraren blivit sjuk och tappat rösten. Inte så konstigt när 90% av vår klass är förkyld.

Yes, nu är jag klar med datorlabbarna! Fick användning för mina HTML-kunskaper igen - lustigt vad det dyker upp lite här och där under livet. Det enda jag har kvar över helgen är att läsa lite artiklar och fundera på vilka två kognitiva artefakter (hah, fler nya ord till er!) jag ska ta upp på nästa veckas seminarie. Fast jag har hela tisdagen på mig också, så jag har inte så bråttom.

En kille ringde mig just och vill komma och kolla på lägenheten. "Men jag är i Linköping!" (>.<) Vi ska höras imorgon igen om en tid. Tydligen är det fortfarande inte avgjort vem som ska flytta in, och det blir inte bestämt förrän senare nästa vecka. Passar mig ju väldigt bra att folk kommer och kollar på lägenheten i flyttkaoset... inte. Tja, så kan det gå.

Dags att röra på mig. Vi ses! Bloggen fortsätter när jag landat i nya lägenheten.

Kommentarer
Postat av: Jonas

Vad är en kognitiva artefakt? Det låter inte särskilt gott. Lite småslemmigt kanske? Ja så måste det vara. Är det grönt eller grått slem? rör det på sig, och får man xp för att slå på det?

2008-08-29 @ 19:15:14
Postat av: Shva

Kognitiva i singular blir kognitiv... för övrigt är det lila, visste du inte ens det? (-_-;)

2008-09-02 @ 16:31:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0