Filosofi & AI i serieform

Återupptäckte en serietecknare på nätet som jag besökte för länge sedan: Dresden Codak. Har just läst varenda sida i arkivet efter att ha blivit ännu mer fascinerad genom mina nya kunskaper om filosofi, psykologi och AI. Snyggt tecknat i fantasy/sci-fistil är det också. Här är några strippar jag kan rekommendera!

You have been awarded a place in Secular Heaven, an afterlife reserved exclusively for those who don't believe in it. Also there are dragons! [ Länk ]

10th Level Apologist: FOOLS! I cast Selective Perception to hide my true form! And now I've lured you into this church, where I gain +20 charisma! [ Länk ]

Ma'am, are you aware that working in your dreams is a violation of federal labor laws? By working here, you a eprofiting from your creative energy alone, without having ideas bought and sterilized by god-fearing american business interests. [ Länk ]

Far removed from the Western dread of ghosts and various spooks, the Toltecs saw death as the highest experience in life. How rational is our own fear, then? As Zhuangzi put it, "How do we know the dead long for life? Perhaps death is to awake from a dream, and we cannot remember why we lived at all?" [ Länk ]

Kommentarer
Postat av: Sve

Tyvärr har jag koncentrationssvårigheter när det kommer till att läsa något som vid första anblicken

a) ser "rörigt" ut

b) är mycket text



Vilket den första serien jag klickade på stämde in på. Speciellt som webläsarfönstret inte var maximerat :(



Ska ge det ett nytt försök när min koncentration är bättre.



Hoppas du mår bättre idag! :)

2008-10-18 @ 22:05:10
URL: http://sverker84.wordpress.com
Postat av: Shva

Haha, jag kanske skulle ha förvarnat. En del serier fick jag läsa flera gånger för att kunna uppskatta, men jag gillade dem verkligen. :)



Mådde lite bättre idag, vaknade med lägre feber. Hoppas det försvinner snabbt nu, för det är mycket som ska göras i veckan!

2008-10-19 @ 22:06:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0