Fy f*n vad jag är bra

Som kontrast till klagomålen i det förra inlägget (var lugn, jag ska minska på det ämnet i framtiden, hehe), vill jag passa på att klappa mig själv på axeln. Det gör jag nu inte så ofta, men den här gången är jag värd det. På två dagar har jag jobbat hårt och skrivit klart min hemtenta! Jag satt kvar på skolan och jobbade ända till åtta,  och nu sitter jag här och är synnerligen nöjd. Det går alltid att fila lite mer på texten förstås, men jag är övertygad om att den blir godkänd och det var mitt mål.

Nämen... En utländsk karl stirrar på mig från korridoren, medan han langande fram sin cykel ur ett grupprum vilket jag själv tycker är avsevärt mer suspekt än mig sittandes här knattrande på tangentbordet. Inte nog med det, han cyklade sedan iväg på den genom korridoren. Det finns en del konstigt folk här på skolan!

Tyvärr är arbetet inte över för att hemtentan är klar. Jag ska imorgon ge mig i kast med nästa uppgift - att skriva en 3 sidors uppsats om huruvida maskiner kan tänka. Ämnet är intressant, men jag vet inte riktigt hur jag ska komma på så mycket att säga. Jag sätter tilliten till min förmåga att ordbajsa långrandigt och ändå få läraren att anse att jag skriver vettigt. Den har överraskat mig många gånger tidigare. Min teori där är att jag helt enkelt är bra på att uttrycka mig språkligt även om jag inte alltid riktigt själv förstår vad jag menar eller vad jag vill säga. Mycket användbart. Håll tummarna för att det räcker! Jag räknar med att skriva klart på två dagar, fredag och lördag.

Om det finns några avsnitt kvar av Kyle XY säsong 2 (ja, jag kunde inte hålla mig!) ska jag sitta hela dagen på söndag och njuta av experientiell underhållning i vilsam självsamhet! >:)

PS. Experientiell = erfarenhetsmässig, reaktiv - dvs utan att kräva betungande tänkande

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0