Kyle XY

Började på en ny tvserie för att ha något vilsamt att pyssla med - vilken fullträff jag fick! Kyle XY är så spännande att jag sträcktittade första säsongen på 4 dagar. Jag blir nog illa tvungen att vänta med nästa säsong till hemtentan är klar, det går inte att slita sig.

Kyle XY handlar om en kille som vaknar upp i skogen och utan några som helst minnen. Syn, ljus, andra levande varelser - allt är nytt. Han vandrar iväg på måfå och hamnar i en storstad, där han snart blir arresterad av polisen (inte så konstigt när han går runt spritt språngande naken). Eftersom Kyle (vilket de döper honom till) inte kan kommunciera eller det finns något som visar på vem han är, får han bo tillfälligt med hos en psykoterapeutfamilj medan undersökningarna fortsätter. Där visar det sig att han lär sig saker onaturligt snabbt - han kan snart tala, memorera en bok på några minuter, lösa extrema matematiska problem, plocka isär och sätta ihop ett helt serverrum på mindre än en timme - med felet åtgärdat, och inklusive tid för att läsa manualerna. En hjärnskanning visar på extremt hög hjärnaktivitet men klassas som maskinfel eftersom det vore fysikaliskt omöjligt. Inga spår återfinns av hans bakgrund... tills polisen kopplar ihop det med ett mordfall som skedde på samma plats. Samtidigt bevakas Kyle och familjen av någon slags hemlig organisation, som håller sig dold men alltid i närheten.

Sanningen som avslöjades i sista avsnittet lade grund för ännu fler frågor... (o.O)


Kommentarer
Postat av: dolly

ja det är en så sjukt bra serie :)

2008-09-08 @ 15:27:08
URL: http://dolly.blogg.se/
Postat av: Sve

Den gick (går?) väl på tv. Tror jag sett lite av den, men inget jag fastnade för... kanske bättre om man ser den från början.



Gillar Weeds och Reaper m.fl.

Jag och Mia såg förresten You don't mess with the Zohan (Jiddra inte med Zohan) igår. Jag som älskar Adam Sandlers filmer gillade den så klart, men Mia var inte lika imponerad. Se den!

2008-09-08 @ 22:54:54
Postat av: Endasil

You don't mess with the Zohan vill jag se. Ska vi gå på bio och se den Tanja? Eller kanske downloada den och se den hemma hos mig, så vi slipper ge oss ut i höstregnet och slösa massa pengar.

2008-09-08 @ 23:04:45
Postat av: Sve

Men man får ju inte downloada :P



Det jag egentligen skulle säga i min kommentar var iaf att jag har återupptagit läsningen av "Lycka!" och nu börjar den bli bra :)



Men men, se Zohan! Själv ska jag börja med yoga...

http://uk.youtube.com/watch?v=LoaH7u0fKCE

2008-09-09 @ 07:39:17
Postat av: Shva

Var lite diskret med det illegala, Endasil. ;P Zohan går inte på bio längre, men jag ser den gärna hemma!



Jo Sve, du måste börja från början med Kyle XY, annars förstår man inte ett dugg. :) Weeds och Reaper, de får jag kolla upp sedan! Det finns bara två säsonger av Kyle ännu, så det dröjer nog inte mer än någon vecka tills jag är klar och behöver leta efter något nytt, hehe.



Vad bra att du gillar Lycka-boken, jag tycker den är riktigt härlig. (^_^) Vad för yoga ska du börja träna? Själv har jag kommit igång med gymmandet igen vilket känns bra, kommer köpa ett terminskort som gäller även för alla pass och testa på Power Yoga och lite annat, tror jag.



Oj, nu måste jag cykla till föreläsningen! Skönt att vi har en "akademisk kvart" vid varje föreläsning, så vi börjar inte förrän kvart över.

2008-09-09 @ 09:52:35
Postat av: Mia

Nej nej, se inte Zohan filmen. Om du inte absolut måste och är utsatt för tortyr!

Den var inte hemsk men den var konstig, det var ingen vanlig Adam Sandler film, vilket iofs gjorde den bättre för han är hemsk, men den är bara knäpp, och konstig. Och överdriven. Suck.

Har också testat att se på Kyle XY men inte riktigt fastnat för den. Weeds skulle jag aldrig rekommendera, om inte jag är under tortyr iofs, men Reaper kan du se. lagom rolig, övernaturlig serie:) Och sen röstar jag på Eureka, passar också för att fördriva några timmar med.

Oi! Jag ska också börja på Yoga! Så fort Gymmix drar igång sin nån gång under hösten, vet inte vilken sort det är än dock. Men jag var på pilates i fredags och det var nice, önskar bara jag hade en träningskompis faktist. Saknade dig lite extra då!



Kram!

2008-09-09 @ 16:34:13
Postat av: Shva

Oj, jag missade att svara!



Jag ska visst se Zohan, jag förstår att uppskatta sådan humor. ;) Hur sjutton kan du inte gilla Kyle XY när du gillar Smallville? Det är typ samma koncept, inkl snygg huvudperson. Började du verkligen från första avsnittet? De är långt ifrån fristående. Reaper har jag sett två avsnitt av, huvudpersonerna var för löjliga för mitt tycke. Jag gillar de mer seriösa typerna. Hur lång tid ska Heroes egentligen ta på sig att släppa nya avsnitt?



Lycka till med yogan nu! Men vi tränade ju inte ihop förut heller? Tja, jag saknar dig i vilket fall också. ♥

2008-09-12 @ 23:13:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0