Mer Kyle XY!



Jag drog på mig för mycket feber för att dra till universitetet idag, det fick bli en vilodag. Med andra ord kollade jag klart på Kyle XY. Det är en så jäkla bra serie! Och Kyle har ett underbart gulligt oskyldigt leende. ~♥ Jag vill inte behöva vänta på nästa säsong, jag vill inte ens vänta till imorgon! Aj, fick en sticka av skrivbordet. Jag får vifta mindre, haha.

Jag blir så intensivt emotionellt involverad i sådana här berättelser. Det kan bli lite märkligt ibland! Köpte DN till lunchen, och förvånades av att varannan person på bilderna påminde mig om tvserien. Snacka om projicering, det skulle inte kunnat hända annat än när jag just proppat mig själv full med timmar av verklighetsflykt till en specifik artificiell värld. Har nu surfat runt i två timmar på jakt efter något att fylla upp tomrummet med, men ingen av tvserierna jag hittar tilltalar mig. Det jag egentligen vill åt är troligtvis den där emotionella upplevelsen, och en resumé eller trailer kan inte väcka den - med andra ord är det skitsvårt att leta efter något jag gillar.

Psykologiskt-politiskt korrekt här vore att påpeka det dåliga med verklighetsflykt. Men eftersom detta bara sägs av genuint tråkiga människor som aldrig själva lever sig in i något och vars mentala värld tar slut vid garageuppfarten, så tänker jag istället avsluta med detta välformulerade citat:

"Man måste utsätta sig för fiktiva universum ibland för att verkligheten man blir påtvingad varje dag inte ska ta över helt." - Nemi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0