Rapport från lägenheten!

Nu sitter jag äntligen här, vid min högst egna dator i min högst egna nya lägenhet. (^∇^)

Efter en pissjobbig flytt (det är de alltid) sov jag min första natt igår. Lagom skitig sömn eftersom duschvredet var trasigt, men förnöjt ändå i sällskap med min högst egna kornkudde (som jag varit i tragisk saknad av under två långa veckor). Lägenheten däremot var välstädad och fräsch med jämnvita tapeter. 25 kvm är definitivt mindre än 36, men det ska nog gå bra. Området är minst lika fint som mitt förra, med mycket grönska och mer vanligt hyresområde-stämning än studentkaos. Matbutiken ligger jättenära (1-2 min), var rätt så stor och har öppet till 22. Förråd, cykelrum och tvättstuga var bekvämt placerade på bottenplanet (och jag en trappa upp). Right, det här ser ju riktigt bra ut!

Köket, badrummet och kläderna är nu nästan färdiguppackade. Återstår högar av bokbanankartonger och diverse småprylar. Jag fnulade flera timmar på möbleringen, men jag tror jag har hittat hur jag vill ha det nu. Behöver införskaffa matbord, stolar, tv och tvbord. Ska nog cykla en tur till IKEA på torsdag eller fredag och se om de har något som jag vill ha. Nu tänker jag vara lite mer designkräsen än vid förra flytten, inget halvfult begagnat med andra ord. Det har jag råd med, och tid - det går fint att bo solo med nuvarande möblering. Jag gillar att spela solo ibland, även i MMRPGs som verkligheten. ( ̄ー ̄)

Japanerna har många roliga smileys. ♥

Jag kan inte hitta min verktyg. Var är min hammare!? Äh, vi tar det sedan. Nu ska jag käka potatisgratäng, som jag värmde upp i aningen för mycket mjölk så det behövs en djup tallrik. Sedan ska jag fortsätta att förbereda seminariet imorgon, svischa förbi skolan och skriva ut samt hämta två väskor hos Akos. Tar det ganska lugnt med tempot idag, det har jag förtjänat efter flytten.

Mat mat!  ~♪

Kommentarer
Postat av: Mia

Awesome darling!

Jag är nästan lite avundsjuk på dig:)

Mest imponerad, du verkar lugn, säker och trygg på/i dig själv.

Ett stort /cheer för dig!



Och vi har varit och fajtas lite med Hex Lord Malcrass (stavning) 5/6 bossar i ZA. Det gick bra, hans rum har nu en ny inredning, ala skelett från Fusion...



Oh well, bäst att sova. Ska hem och leka husmor imorgon med mamma ^.^

2008-09-03 @ 01:56:57
Postat av: Sve

Låter som det går bra för dig! (y)

Snacka om avacerade smileys på japanska... nu ska jag äta frukostpannkakor :)

2008-09-05 @ 06:49:17
Postat av: Shva

Lugn, säker och trygg är nog inte hela sanningen, men jag blir bättre på det i alla fall. :) Det går förvånansvärt bra, men jag är rätt trött också - det kräver en hel del aktiv ansträngning för att få saker att hända.



Go Mia, du tar sista bossen solo nu! Jag tror på dig!

2008-09-05 @ 12:37:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0