Spelabstinens & J-dramas

Nu när jag återigen har lite fritid att spendera hemma sätter spelsuget klorna i mig. Det känns att jag inte haft en TV på en månad! Det är en djupt rotad del av min personlighet - nu är det helt enkelt något som fattas. Men i brist på teveapparat finns det andra metoder, när allt kommer omkring. Nu ska det bli Civilization IV av. Det stämmer, ett skönt evighetsspel! Min trogna dator står bara och väntar på att bli använd till något annat än dåliga japanska dramaserier.




På tal om dåliga japanska dramaserier... den jag kollar på just nu heter Mukodono. Handlar om en kille som är singer/songwriter megastjärna med tillhörande stil - men bara på scen, hemma är han en hopplöst nördig fjant. Han får inte ha några förhållanden eftersom det skulle förstöra hans image, så givetvis går han och kärar ner sig i en tjej (som otroligt nog står ut med hur han är till vardags) och så blir det trassligt när han vill gifta in sig i hennes knäppa familj. Handlinegn och skådespeleriet är uselt, men poängen med att kolla är att det är otroligt underhållande att kolla vilken extrem skillnad det är på den där knäppa killen hemma och på scen. Som artist är han modell-sexig, men så snart ingen ser klär han sig i sjaskiga säckiga kläder och anammar rör sig på det löjligaste sätt jag någonsin sett en människa göra. Hah, jag trodde inte att det var möjligt att göra stor skillnad med bara kläder, frisyr och kroppsspråk - och då var jag ändå medveten om hur viktigt det är! Fascinerande, men ganska pinsamt att se. Varför väljer killen att uppföra sig som ett fån när han uppenbarligen vet hur man gör motsatsen? Jag antar att om det verkligen inte är han själv, så vill han inte låtsas hela tiden. Det måste kräva en enorm ansträngning att dölja det där sättet att vara. *garv*




Vänta här, nu kom jag ifrån ämnet! Civilization var det. Jag ser fram emot att köra igång igen, det var några år sedan förra besöket. Det är verkligen ett bra spel!

Ursäkta att jag bara har talat om ytligheter på senaste tiden. Jag trodde att jag skulle vilja skriva massor om de avancerade filosofiska teorier och psykologiska begrepp som jag lärt mig på högskolan, men faktum är att jag använder så mycket tankekraft till dem på annan tid att jag bara vill slappna av och göra slöa saker med hjärnan när jag inte pluggar. Speciellt efter att till examinationen ha suttit sent på kvällen inklusive helgdagar för att skriva sida upp och ned om alltihop. Det är spännande som sjutton, men det kräver verkligen mental energi att ta in. Så jag behöver min underhållning! Och sömn, så jag tror att det är dags att koppla ur. God natt, kära vänner!

Soundtrack: Basshunter - Dota

Kommentarer
Postat av: Sve

Jag hittade minst två stavfel i inlägget! Eller ett är iofs inget stavfel, utan bara fel ord eller nåt... :)



Men det gör inget, för du skriver ju åtminstone, så att man har lite underhållning...

2008-09-20 @ 03:05:27
Postat av: Sve

Och det är visst den gamla designen igen... :O



Tänkte inte ens på det till en början.

2008-09-20 @ 03:06:14
Postat av: Sve

Och det är bara ett inlägg på första sidan... jobbigt, då måste jag kolla i listan till höger om det finns fler...



Och så måste jag verifiera mina kommentarer, men iofs inte den första jag skrev.

2008-09-20 @ 03:07:58
Postat av: Shva

Behöver du verifiera dina kommentarer? (>_o)



Jag läste visst inte igenom texten efter att jag skrev, illa illa! Kan fixa tillbaka så att det är tre inlägg på framsidan, det var bara en designgrej men det ska ju vara användarvänligt. Och den gamla designen blev lite omarbetad, så nu kan jag leva med den. Någon gång i framtiden ska jag luska ut hur jag byter bakgrundsbild! (^ ^)

2008-09-21 @ 21:26:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0