Lite för mycket på gång

I förrgår var det Kalasmottagning med mässa, rolig underhållning och Mando Diao-spelning. Fick med mig en hel hög med gratisgrejer hem (favorit: orange badboll) och var mycket nöjd, förutom med spöregnet vid hemfärden. Igår var jag på animevisning på campus också, vi såg diverse mysko första-asvnitt av slagsmålserier samt Street Fighter filmen (som var bättre än jag hade hört). Igår och idag hade vi inställda föreläsningar igen (läraren har varit sjuk i över en vecka nu!), vilket var både vilsamt och tråkigt. Det är mycket roligt som händer hela tiden som jag inte vill missa, men jag är så jäkla trött att jag kanske måste dra ned på det ändå. Jag har en ganska låg energidepå till att börja med, och jag har överskridit den nästan dagligen i en månad eller två - det tar ut sin rätt. Jag har en bunt med saker som behöver göras idag (som på alla andra dagar), men jag är helt seg och kommer inte iväg någonstans.

Jag får nog börja bromsa upp fritidsaktiviteterna så att jag kan vila upp mig. Jepp, IKEA får bli en annan dag. Träningen ska jag nog genomföra, det är dags att komma igång så att jag kan få mer energi av det sedan. Jag har dåligt samvete över att inte ha hunnit köpa en tackpresent till Akos än - det har kört ihop sig med tiden varje gång jag försökt. Eller orken, som igår när jag skulle hämta cykeln på stan (efter att ha åkt buss hem från Kalasmottagningen kvällen före) och tänkte köpa en blomma samtidigt och åka förbi och lämna den. Men jag var så trött att jag bara irrade runt som en zombie på stan och mest ville lägga mig på en parkbänk - det tog en timme innan jag samlat energi för att ta mig någonstans igen (en flaska morotsjuice fick hjälpa till), och då behövde jag dra direkt till animevisningen för att inte missa den.

Lyckades inte sova ordentligt idag igen, vaknade åtta (med ungefär fyra timmars mindre sömn än jag velat ha). Har inte orkat gjort något vettigt alls sedan dess. Tror jag skulle kunna lägga mig och sova igen, fast då kanske det blir som när jag däckade vid lunch igår, och sov på något knäppt sätt så att jag halvvaknade gång på gång utan att kunna röra mig. Det var en märklig upplevelse, och gjorde mig inte mindre sömnig resten av dagen. Usch, jag behöver vila och ha tid för mig själv istället för att befinna mig bland folk hela tiden. Men det går liksom aldrig...

Hm, jag får tänka efter vad jag kan dra ned på, det här är inte ett sätt jag kan leva långsiktigt på. Det är ingen idé att göra massa roliga saker om jag blir sjuk och trött för att jag inte orkar med. Jag kanske ska ta en clean vecka, när jag skiter i allt extragrejs. Kan vara bra eftersom jag behöver spendera ordentligt med tid till tentan och inlämninsuppgiften i vilket fall. Jag skiter i kendon och bågskyttet den här terminen (har inte hunnit gå till dem än i vilket fall) - det får bli ett gymkort eller något annat enkelt. Skit i konsultföreläsningen på torsdag, och animeträffen på tisdag. Ingen kommer dö om jag inte dyker upp! Sådär, då var allt hittills inbokat bortrensat. Nu kan jag koncentrera mig på skolan och att ta det lugnt. Fast jag måste nog fortfarande ge en present till Akos och ringa farmor som jag lovat. Äsch, jag fixar det idag så att det är gjort.

Nu när jag har klagat av mig känns det bättre! Japp, dags att klä på mig.

Kommentarer
Postat av: Sve

När jag väl gjort mina måste (som oftast inte är så stora) så brukar jag känna mig nöjd och kunna koppla av, även om det är en sån liten grej som att ringa ett samtal.



Hoppas du hinner samla lite energi och inte ta ut dig för mycket. Tänk på att äta ordentligt!



Bra att du inte är ute och super som alla andra iaf, det verkar ju extremt jobbigt (eller så är det så man överlever?)



kramar

2008-09-06 @ 19:08:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0