Kingdom Hearts II ♥

För en vecka sedan började jag spela Kingdom Hearts II och återupptäckte hur härligt det kan vara med tvspel. Det är ett helt underbart spel, med enormt mycket story som på samma gång är lättfattlig, känslomässigt berör och har djupa underströmmar. Jag hade glömt hur bra Square Enix är på att väva spännande berättelser, när det inte trasslar in sig i trista politiska maktspel!

Dessutom är striderna riktigt roliga, mycket action och en skön röjar-känsla i stora fiendesamlingar. Det ser också imponerande häftigt ut, speciellt vid bossarna, tack vare alla mäktiga Reaction commands som släpper iväg olika attacker beroende på vilken sorts fiende man slåss mot. Bossfighterna är coola nog för att klå de flesta slutbossar jag sett redan från det allra första mötet, och man känner sig mycket skickligare (och coolare) i striderna än vad man egentligen är. En av specialattackerna ger också huvudpersonen ett riktigt snyggt klädbyte, jag älskar deras designer!

Som bonus äter de glass väldigt ofta, jag har aldrig sett animerade tvspelskaraktärer göra det förut. (^▽^)


Sora undrar varför han är instängd bakom din skärm.


Kommentarer
Postat av: Jonas

Tänk om Sora undrar varför du är instängd bakom hans skärm? :)

2009-05-26 @ 21:18:23
Postat av: Shva

Haha, det har du helt rätt i.

2009-05-27 @ 09:42:01
URL: http://shva.blogg.se/
Postat av: Sve

Vad härligt att hitta ett riktigt bra tv-spel som man kan sjunka ner med och bara koppla bort annat. :)



Ses snart, irl :D

2009-05-27 @ 21:31:49
URL: http://sverker84.wordpress.com
Postat av: Mia

Fasen, nu lyckades du få mig att få dåligt samvete för att jag inte slutfört tvåan, argh! Jag ville ju men bosjäveln var bara så svår! Hm...hur såg bossen ut nu igen, var det han med bubblorna. Bubblorna är ingen spoiler för det är bara i mitt minne bubblorna finns så jag har inte varit elak! Jag tror det var han eller så kan det ha varit i ettan fast där tror jag att jag fastnade på Aladdin bossen iofs. Jag ska banne mig sluta spela datorspel och gå in på tvspel igen! Hade tänkt börja igår med Cooking Mama till Wii men så fick jag en systerdotter med mig hem att sova över <3

2009-05-28 @ 08:22:51
URL: http://memyselfmycats.blogg.se/
Postat av: Jonas

Shit det är farligt att leva i lambohov där du bor! Läste just att en 25 årig kvinna blivit mördad där inatt.

2009-05-28 @ 14:06:27
Postat av: Mia

Lever du människa!?

2009-05-28 @ 20:34:50
URL: http://memyselfmycats.blogg.se/
Postat av: Jonas

Ah så du gillar spel som känslomässigt berör och har djupa underströmmar. Jag tror jag hittat det perfekta spelet för dig. Har inte spelat det men vad jag vad jag har sett på trailen verkar det vara helt fantastiskt. en episk skildring om kamp, beslutsamhet och galna japaner. :P



http://www.youtube.com/watch?v=T8BcndMxu44&feature=fvst



2009-05-30 @ 01:15:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0