Healingförberedelser inför level 80 :3

I helgen blir min druid level 80. Detta jag har förberett med ett nästan komplett superior/epicset (vilket jag lyckades med tack vare AH och ett övergearat team som körde 5 ToC normal på raken). Hållandes hårt på min regel att inte spela mitt i veckan, har jag istället spenderat kvällen till att spana på addons - och insett att jag har en del att öva på. Har bestämt mig för att använda Healbot, dels för att det ser mer lättläst ut än Grid och dels för att det kommer synkas med min favorithealkollegas helande. Nu har jag rätt bra koll på hur jag ska konfigurera det. Helgens utmaning blir att memorera alla spells som kopplas till olika musklick. Planen är att hoppa in i battlegrounds under de första försöken, där jag räknar med att 50% felkastande inte kommer göra folk särskilt arga på mig. :> Gör jag det medan jag fortfarande är level 79 har jag dessutom en chans att överleva några sekunder trots komplett brist på resilience. Det blir finfin nybörjarträning, för att sedan avancera till heroics och när jag känner mig säkrare - raider. Om vi kan få till en full guildraid i OS 10 på lördag kväll, kanske de till och med kan tänka sig att plocka med en ovan healbothealer - jag tror faktiskt att jag kommer uppnå minimikravet för SP direkt när jag dingar och plockar på mig allt som är nedstoppat i banken. I annat fall väntar jag. I vilket fall ser jag fram emot att börja heala seriöst. Det kommer kräva något mycket mer fokus än det halvslappa klickandet genom min shot rotation som hunter. Men det är det som blir roligt också, att få en utmaning igen. När jag väl fått träna ordentligt tror jag mig kunna bli en ypperlig healer; jag har snabb reaktions- och koncentrationsförmåga.

Dessutom får man ofta beröm som healer! Även om man bara gjort ett hyfsat jobb. Det är en väldigt trevlig omväxling mot dps (där jag på min höjd får se folk spamma recount stats och skryta över sin egen damage trots att det är jag som ligger etta). :3

Jag ska bli så bra att folk skriker efter mina tjänster! :D

Kommentarer
Postat av: Mia

Healbot, nej nej! Förrädare!

Hur många spells har du egentligen som du kan riskera att felcasta? Så krångligt var det faktiskt inte att börja komma ihåg sina muskombinationer. Inte alls lika svårt som jag trott men när du väl har vant dig vid en uppsättning blir det svårt att ändra, det går per automatik nu, min tryckningar.

2009-09-04 @ 00:29:38
URL: http://memyselfmycats.blogg.se/
Postat av: Shva

Healbot såg enklare ut. Jag vill inte ha små pluttiga rutor som jag inte ser vem de tillhör! Och jag har ett tiotal spells att lära mig nya knappar till, så det var inte helt lätt. Praktiserade mina tre standardheals i BGs idag och fick kläm på dem i alla fall. :> Jag är fortfarande sämre än utan addonet, men det tar jag mig nog förbi på ett par dagar!

2009-09-04 @ 23:12:19
Postat av: Shva

Det är automatiken jag vill åt, så jag försöker hitta bra kombinationer som jag kan hålla på sedan. Så snart jag liksom du kan fingertrycken utantill, så kommer jag kunna koncentrera mig på de viktiga grejerna - vem som ska helas när och med vad. Tills dess är det ungefär som att övningsköra bil... fast det här går betydligt snabbare att lära sig som tur var. ^^

2009-09-04 @ 23:14:30
Postat av: Mia

Fast, jag vill protestera mot att man inte skulle kunna se vem som rutorna tillhör, namnet står ju stort och fett i mitten av rutan!

2009-09-06 @ 00:13:15
URL: http://memyselfmycats.blogg.se/
Postat av: Shva

Okay, jag såg ingen text i de Youtube videor jag sett.

2009-09-18 @ 23:22:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0