Livets små mysterier, aka dåligt humör

Veckans första tips till mig själv: Ta inte livet så seriöst. Men vänta, hur sjutton undviker jag det? Jag tar ALLTID saker seriöst. Det är nog därför jag är så lättirriterad, pedantiskt, tycker det är drygt att umgås med folk och aldrig är nöjd med mig själv.

Veckans andra tips till mig själv: Tro inte att andra tänker det jag tror. Men vänta, hur sjutton undviker jag det? Jag placerar ALLTID tankar i andras hjärnor, gärna sådana som stör mig eller är negativa mot mig.

Veckans tredje tips till mig själv: Analysera inte saker till döds. Men vänta, hur sjutton undviker jag det? Jag analyserar ALLT, ALLTID. Jag borde lära mig supa eller meditera, båda fungerar som motmedel mot tänkande.

Kommentarer
Postat av: Jonas

Haha du är inte ensam om att göra de där misstagen, jag är lika bra på det själv. Supa fungerar bara tillfälligt tyvärr, och man mår förjävligt dagen efter, jag har testat. Meditation kanske skulle fungera bättre, men jag vet inte om jag har tålamod nog att testa. Om du börjar meditera kan du väl rapportera resultatet till mig. ;)



Jag tror du behöver komma iväg på en japanresa och släppa all stress ett tag. :)

2008-12-16 @ 01:36:55
Postat av: Mia

Jag rekommenderar supandet, meditation är iaf skittråkigt och man kommer garanterat somna. Vilket iofs också är trevligt. Men hallå, sitta och stirra rakt fram i en obekväm ställning (håller en ifrån sömnen dock) låter det skoj det?

2008-12-16 @ 16:19:01
URL: http://memyselfmycats.blogg.se/
Postat av: Jonas

En annan ide kanske är att försöka styra in tänkande på mer positiv bana. Jag menar om du går runt och tänker saker i stil med: Damn vad jag är sexig! hela dagarna kanske det har en annan effekt? :P

2008-12-16 @ 23:43:48
Postat av: Jonas

Vänta! Jag har den absoluta lösningen. Gå med i jehovas vittnen och börja gå i kyrkan dagligen. Då behöver du inte fundera över något längre! Gud vakar över dig, svaret på allt du behöver veta finns i bibeln. Dessutom är det snart dags för jesus att åter komma till jorden för att rädda dig och alla dina medmänniskor. De senaste jordbävningarna var ett tecken på det... Så misströsta inte min vän, gud finns där för dig. ;)



2008-12-17 @ 14:41:16
Postat av: Mia

Gud ser allt du gör!

2008-12-19 @ 21:21:58
URL: http://memyselfmycats.blogg.se/
Postat av: Korven

omg en till som jag! ILLA!

2009-01-11 @ 13:02:02
URL: http://enlitenkorv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0