Läsktestet


Kommentarer
Postat av: Jonas

Wow, Häftigt! Att det går att påverka människor så lätt! Nåt jag blev fundersam över när jag såg den där är hur han pratade om andra drycken. När de serverade den tjatade han att de inte behövde dricka upp hela, att andra inte drack upp hela etc vilket kan ha påverkat resultatet ännu mer. Det här får mig att tänka på de människor jag träffat på som säger att de inte påverkas av reklam. Bullshit, de har ingen aning om vad deras stackars hjärnor blir matade med. :)



2008-11-12 @ 17:34:12
Postat av: Shva

Precis! Att man inte är medveten om påverkan betyder inte att den inte har effekt, snarare tvärtom. Videon var ett väldigt tydligt exempel på hur karlns beteende påverkade offren till att tycka på samma sätt som han betedde sig. Det märkliga är att personerna tyckte sig känna så stor skillnad att en del vägrade inse att det var samma dryck till och med när de fick veta. ( ^ ^)



Jag gillar programmet Hjärnstorm! En klasskompis påminde mig om det idag. Det finns fler spännande klipp på Youtube!

2008-11-12 @ 19:37:53
URL: http://shva.blogg.se/
Postat av: Mia

Oj oj oj...

Jisses vad läbbigt egentligen!



Jag övervägde faktist att det var figurena som användes samt hans sätt att tala om de olika läskerna innan han avslöjade det. Men jag inser ändå att jag blir påverkad av reklamen, jag är en sucker för förpackningar!



Fast han nämner faktist att det var ett sätt att påverka kunden det sättet han pratade på så det var inget dom smög undan med.

2008-11-12 @ 22:41:51
URL: http://memyselfmycats.blogg.se/
Postat av: Mia

Oj, också läbbigt med dubbelkommentar...

2008-11-12 @ 23:18:50
URL: http://memyselfmycats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0