Träning

Nu har jag varit frisk i fem dagar (yay!) och hunnit gymma tre gånger. Apropå kattladyns blogg så har det inte alls inte gjort mig på gott humör - tvärtom, det har känts behagligare att träna än någonsin förut! ♥ Kan det vara så att om man vill träna men inte får så uppskattar man det sedan desto mer? Jag blir avsevärt gladare och mer välmående av de stillsamma träningspass jag kör nu, och jag har inte haft något emot att besöka campushallen istället för att åka direkt hem efter en tröttande dag i skolan.

Det är behagligt och kravlöst att gymma, och jag gör det lika gärna som att spela en timme till kvälls-Civilization. Det sköna är också att jag sätter nivån helt själv varje gång - jag har tagit det väldigt lugnt för att inte få bakslag dagen efter, och nu verkar det gå bra att stegvis höja belastningen. Om jag får behålla hälsan är jag tillbaka på min normala anträngningsnivå om två-tre träningar. (^∇^)

Träning ftw!

Kommentarer
Postat av: Jonas

Betyder det att jag får med dig på bodycombat och box snart? ;)

2008-11-04 @ 22:15:46
Postat av: Mia

Skönt att höra!



Och jag tvivlar skarpt Jonas. Det låter inte som träningsformer Shva vill med på:p Jag har skrämt henne med ett step up pass en gång...

2008-11-05 @ 13:34:51
URL: http://memyselfmycats.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag skulle inte heller vilja gå på step up pass. Det låter bara jobbigt. :P

2008-11-05 @ 14:11:58
Postat av: Shva

Jag planerar att gå på yoga-passet snart. Faktiskt på lördag, om jag fortfarande är frisk, fast inte hurta runt så att jag blir helt utmattad. :) Är inte lika intresserad av de andra, testar eventuellt body combat men boxning är tråkigt. Som Mia säger så gillar jag egentligen inte gruppträning. Men jag tror jag ska köra igång med ett pass i veckan ändå (antagligen yoga) för att variera min träning, det mår jag säkert bättre av.

2008-11-06 @ 07:29:10
URL: http://shva.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag tror vi alla tre vuxit upp och blivit förnuftiga.

Typ vid gymnasietiden, hur många av oss tränade då?

Nej jag menar det:p

Plötsligt tränar vi alla tre, frivilligt!

2008-11-06 @ 11:32:15
URL: http://memyselfmycats.blogg.se/
Postat av: Sve

Låter bra att du kommit igång igen :)



Vad är det för ställe du tränar på? Är det universitetet som har nån träningsklubb typ?

2008-11-06 @ 18:15:06
URL: http://sverker84.wordpress.com
Postat av: Shva

Det finns en stor träningsanläggning på campus. Väldigt bekvämt, tyvärr dyrt också. :) Men det är det värt för att underlätta att träningen blir av - annars skulle jag behöva ta mig in till centrum.

2008-11-06 @ 22:25:14
URL: http://shva.blogg.se/
Postat av: Shva

Haha, det kan stämma, Mia. Fast jag tränar inte för att det är förnuftigt (har aldrig kunnat motivera mig riktigt med det skälet) utan snarare för att det verkligen känns bra. Direkt, inte bara på lång sikt.

2008-11-06 @ 22:27:28
URL: http://shva.blogg.se/
Postat av: Anonym

Att träna är kul och skönt. Den här känslan av fysisk utmattning i kroppen när man går därifrån är verkligen underbar! Dessutom känns det väldigt bra i musklerna när man får anstränga dem lite. Ibörjan när jag tränade var det mer för att jag kände att jag måste göra det, men nu är jag beroende. :)

2008-11-07 @ 00:24:47
Postat av: Mia

Gud nej beroende är inte jag. Jag får fortfarande tvinga iväg mig på varje pass!

Och skönt är det bara ibland, ibland är det bara för jävligt och endorfinerna saknas...

2008-11-07 @ 02:16:29
URL: http://memyselfmycats.blogg.se/
Postat av: Endasil

Jag är imponerad över att du verkligen tränar fasten du känner att du måste tvinga iväg dig till varje pass. Det är starkt jobbat!



Anledningen till att du inte är beroende är för att du inte tränat tillräckligt länge Mia. :) Om du tränar regelbundet under en längre tid kommer du också sugas in i beroendet. Sen är det kört.;)



Om det känns förjävlig ibland kanske du ska leta lite och se om du hittar flera typer av träningar. Kanske finns någon som är roligare för dig? Du kan också testa samma typ av träning med med andra instruktörer. Jag har testat bodycombat med två olika instruktörer hittils, och det var enorm skillnad på motivation beroende på vem vi har.

2008-11-08 @ 19:33:17
Postat av: Mia

Jag har tränat ganska länge faktist, sen nyåret 2007 men haft ett längre uppehåll under sommaren.

Och jag har också upplevt skillnaden i ledare. Men som Shva säger, för att det alls ska bli av måste det ligga i närheten och då är det Gymmix som gäller och jag har redan letat ut dom pass jag tycker om att gå på och vilka instruktörer jag gillar:)

2008-11-09 @ 10:31:47
URL: http://memyselfmycats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0