Arla morgnar

Efter att ha lagt mig mellan elva och tolv i ett par veckor, och väcklarklockat mig upp mellan 7:30 - 8, har de tidiga morgnarna nu fastnat i biorytmen. Jag vaknade helt själv klockan sju idag! Märklig känsla.

Jag låg kvar en timme i sängen och funderade istället på saker som vad jag skulle pyssla med under dagen och huruvida jag skulle levla upp en healer istället för att fortsätta epic-uppgradera min dps. Jag var inte ens sömnig nog att somna om, som jag annars alltid har för vana att göra ett par gången när jag inte måste upp direkt. Det är märkligt, jag har alltid trott att jag måste ha 9 timmars sömn. Men nu är jag lika pigg av att sova 7,5-8 timmar, och faktum är att jag känner mig tröttare om jag sover 9 timmar nu. Sömnkvaliteten beror tydligen mer på när jag lägger mig än på mängden sömn. Det är ju fetbra, nu får jag fler vakna timmar på dygnet att roa mig med!

Att vakna tidigt innebär dock inte att jag plötsligt blir effektiv och gör massa nyttiga saker på morgonen om jag kan undvika det. :D Nu har jag slösurfat en timme och ska till att käka frukost och kolla på sista avsnittet av Doctor Who.

Apropå det så spanade jag in utgivningen av serien ordentligt igår, så nu vet jag hur det ligger till. Det blir fyra specialavsnitt i år och sen fortsätter serien med en ny säsong våren 2010. Närmaste specialavsnittet kommer 11 april, så då har jag snart något att se igen! Det är förstås tråkigt att de väntar så länge med nästa säsong, men jag är så tacksam över att de väljer att fortsätta (och inte droppar serien helt på grund av lågkonjukturen) att det är lugnt. Jag läste också att det är en av Englands populäraste tvserier, och att Doktorn är i princip den största roll man kan ha inom landet. Engelsmännen vet hur man uppskattar goda berättelser! :3 Det ska bli spännande att se om förändringarna i den nya säsongen blir bra!

Hur kommer det sig att jag så ofta slutar med att prata om Doctor Who på senaste tiden, oavsett vad jag började med? Enkelt - för att det är världens bästa tvserie!  Tack för att du fick mig att kolla på den, M! (^▽^*)

Kommentarer
Postat av: Mia

Weeee tackar!

Levla en shaman, dom är urskojiga att spela, alla tre roller. Eller en druid, dom är fan imba på allt. Paladin har jag aldrig helat med. Italienaren säger att det är svårt men han kanske bara var lat. Präster finns det mest av, iaf på A sidan, dom har så ruggigt många spells och jag som shaman hinner oftast inte dit med min heal innan prästerna och träden har helat upp spelaren. Vilket kan vara frustrerande. Hindrar mig inte från att göra tämligen mycket av den totala healning iaf. (okej det var skryt...).

Överväg vilken helarklass du klarar av att levla, präster är ju lite jobbiga som du kanske vet. Druid är bara så sweet. Shaman är lätt vad jag kom ihåg. Paladin, hum, hehe, när jag levlade gjorde jag det på det svåraste sättet blush. Men nu är ret-trädet verkligen en maktfaktor så det är nog en lätt klass att levla.

Och nu kan vi dissikera Doctor Who ingående, du har sett allt. Först av allt, herre minje' igen vad han är fiiin! Och vad tyckte du om sista?!?!

2009-04-09 @ 09:46:39
URL: http://memyselfmycats.blogg.se/
Postat av: Shva

Dissikera ska vi, men först när jag kommer hem för nu ska jag iväg! Glad påsk på er! :D

2009-04-09 @ 16:38:16
URL: http://shva.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nu kan jag förstås inte bestämma vad som är roligast för dig men jag skulle nog säga att guilden och jag har stor nytta av dig som dps. Det finns visserligen många dps men en hunter med hjärna är något extremt sälsynt. Dina misdirect och ice traps har nog räddat oss många gånger. Den genomsnittliga huntern fungerar ungefär såhär. Lägger ner full energi på att skjuta på fel fiende, springer så långt bort från tanken som möjligt och fortsätter skjuta på den. Dör och klagar sedan på värdelösa Healer och tank.

2009-04-10 @ 01:53:33
Postat av: Test

Test

2009-04-10 @ 01:55:09
Postat av: Shva

Haha, tack, roligt att höra. Jag kommer inte droppa Evandir, han är ju den enda jag kan raida och göra heroics med, och det vill jag göra med er andra. Det är bara questandet som jag kommer byta karaktär med.

2009-04-13 @ 22:00:34
URL: http://shva.blogg.se/
Postat av: Mia

http://www.flickr.com/photos/mistressmatisse/2895446073/

Läckra killar med vingar!

2009-04-16 @ 12:32:30
URL: http://memyselfmycats.blogg.se/
Postat av: Mia

Det är DBM som gör att du inte kan se dina egna whispers! Uppdatera!

2009-04-20 @ 11:54:02
URL: http://memyselfmycats.blogg.se/
Postat av: Mia

Vad gjorde jag som fick en sån klok vän som du?

2009-04-21 @ 19:54:42
URL: http://memyselfmycats.blogg.se/
Postat av: Shva

Jag vet inte vad jag gjort för att förtjäna det epitetet, men tack! :)



Vad bra, då vet jag hur jag fixar problemet. Måste uppdatera alla mina addons!



Lite för gamla karlar för min smak, men bra cosplaydräkter! (^ ^)

2009-04-23 @ 19:51:07
URL: http://shva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0