En låt som ger mig gåshud

Stötte på den här sorgliga men underbara låten i ett avsnitt av Smallville. och texten passar nästan lika till Doctor Who. Den ger mig rysningar att lyssna på.

The Killers - Goodnight, Travel Well:

The unknown distance to the gray beyond
stares back at my grieving frame
To cast my shadow by the holy sun
my spirit mourns with the sacred pain
It's quiet now
the universe is standing still
There's nothing I can say
There's nothing I we can do now

And all's that stand between the soul's release
this temporary flesh and bones
And know that it's over
I feel my fading mind begin to roam
Evey time you fall and every time you try
Every foolish dream and every compromise
Every word you spoken everything you said
Everything you left me rambles in my head



Inbäddningen vägrar fungera, så surfa hit:


http://www.youtube.com/watch?v=_ZQtbSNAOU0
(Ignorera videon som inte visar något och lyssna bara)

Kommentarer
Postat av: Mia

Men om du har sett Library-avsnitten så har du väl även sett Weeping Angels?

Nå, var det inte skrämmande så säg?

2009-04-06 @ 10:04:35
URL: http://memyselfmycats.blogg.se/
Postat av: Shva

Japp, det var den! Läskigt läskig i början. Imorse såg jag på Midnight, när de fastnar i ett flygplan. Fan vad arg jag blev, de tänkte ju mörda honom medan han var helt jävla försvarslös, och efter att han försökt rädda dem hela tiden! Jävla pissmänniskor, jag hatar en mänsklighet som uppför sig sådär! Gah, korkade jäkla reptilhjärnor som inte ens fattar sitt eget bästa, och hellre dödar vad som helst som verkar vara ett hot. Usch, jag förstår inte hur han kan lita på främmande människor, jag skulle ha slutat med det för länge sen. Doktorn är ju den enda som inte automatiskt vill döda allt som är nytt och främmande, han försöker verkligen rädda alla om det finns minsta möjlighet. Jag blir ledsen av att se folk uppföra sig så svinigt mot honom! Och så såg jag på previewen av nästa del att han ska dö, det är väl nån jävla idiot som förråder honom eller så offrar han sig för alla andras bästa igen. Är det då han får en ny nuna? Svara inte, har bara råkat läsa det i en spoiler, fast det kan vara senare. Men vad gör Rose mitt i allt, hon kan ju inte komma tillbaka nu heller! Agh, det är bara tre delar kvar!



Jag lever mig in lite mycket i såna här bra berättelser. :P

2009-04-06 @ 11:13:42
URL: http://shva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0