Campus - back in action

Det är trevligt med liv och rörelse på campus igen! Det var inte förrän studenterna återvände som jag lade märkte till kontrasten från sommaren, då det var rent ut sagt stendött. Jag blir på gott humör av att befinna mig bland en så stor mängd glada människor i min egen ålder! Det är en speciell stämning att vara en del av campus här, en slags gemenskap grundad på att alla lever i liknande situation och drar åt samma håll - sin examen. Dessutom med en avsevärt positivare attityd än i under den motsträviga och studietrötta gymnasietiden.

Att titta på alla studentupptåg som pågår i samband med nollningen är underhållning bara det. På väg till datorsalen idag där jag nu sitter cyklade jag förbi en rad prydligt uppställda PAMPare i militärt stuk och ett gäng utklädda till vad som såg ut att vara åldrade talibaner med pipor.

För första gången i mitt liv ser jag faktiskt fram emot att återvända till en ny termin! Det är om en vecka vi börjar, men jag mjukstartar med att hålla en kort föreläsning och en AI-laboration för de nya ettorna den här veckan. Plus några möten med lärare och andra labbassistenter för att planera och få ordning på de schemaändringar som alltid blir av i sista minuten. Det är fascinerande att bli en del av den andra sidan av myntet också, de som lär ut.

Så varför sitter jag i skolan på morgonen när jag inte har något speciellt för mig här? För att köksrenoveringskillarna stövlat in i min lägenhet, förstås. Gick upp halv sju och drog därifrån runt nio, när det blivit dags för dem att börja borra. Ser fram emot mitt nya kök men tills dess får jag laga mat i allmänrummet ohc ha skafferi och köksprylar nedstoppade i banankartonger. Bra att jag hade sparat dem i alla fall. Klockan fyra är de klara för dagen, kommer antagligen vara ur vägen tills dess förutom en snabb visit för lunch. Tänkte passa på att göra ett japanskaprov eller två, har nämligen två kvar att göra tills deadlinen på onsdag. Om himlen slutar vara så regntung så cyklar jag till Tornby och bunkrar på mig lättlagad mat, och klockan två har jag ett möte. Annars har jag tagit med mig en bok (Den gyllene mannen del 2) och tänkte leta upp ett Vilorum, som finns lite här och där i skolan. Jag har inte använt dem än, men det är lite häftigt att det finns låsbara rum med sängar som man kan låna på campus, så det här är ett bra tillfälle att passa på om något!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0