Stockholm - Linköping tur och retur

Precis som jag trott så blev livet mycket trevligare i sällskap med min familj. Jag älskar dem verkligen, och de är så goa mot mig. Otroligt skönt att med gott samvete kunna släppa all planering, vägletande och fixande för några dagar och bara flyta med genom andras omsorger. Trots överhettning, pollenchock och sömnbrist hade jag väldigt trevligt. Vi (jag, mamma, pappa och Tove) var ute i skärgården på lördagen och slappade runt. På söndagen hjälpte vi Tove att åka runt och hämta begagnade möbler hon köpt till sin nya lägenhet på Söder. Vi andra bodde under helgen i en av mina fastrars lägenhet, som stod tom eftersom hon är i Bulgarien med familjen. Väldigt bra! De hade också en oerhört gullig hamster som vi tog hand om. Lyxigt nog blev jag bjuden på all mat och turistande, tillika skjuts av pappa som svängde förbi Linköping på vägen från och till Halmstad. En superb helg!

Den här sista veckan innan terminen ska jag vara lite mer seriös. Planen är att förbereda labbassistentjobbet för introkursen (det för programmeringen startar först några veckor senare) genom att skriva labbar och examinationer samt sätta mig in i de studentuppgifter som är färdigutformade. Jag ska också kämpa på med japanskan, vilken det är två veckor kvar av. Jag har inte studerat tillräckligt under de senaste veckorna, dels på grund av att jag varit bortrest och dels på grund av att jag tappat motivationen en aning när det blev så svårt. Men jag kommer säkert kunna klara av de sista proven och inlämningsuppgifterna även om det blir lite stapplande, genom att åtminstone delta på lektioner och översätta de papper vi får ut. Det får duga, jag hade ändå från början inställningen att plugga så mycket som det passade mig och inte med avseende på något betyg - och just nu har jag annat på gång. Det blir bra, jag har i vilket fall lärt mig en hel del och har material att studera vidare på egen hand i sakta mak under hösten!

Dags att cykla till stan och utträtta ärenden - har hört att det ska regna imorgon. Dessutom känner jag mig lite för seg för att börja jobba direkt, lite luft och rörelse piggar upp hjärnan. :)

Kommentarer
Postat av: Sve

Skönt att du har kopplat av lite och inte bara pluggat :)

2009-08-10 @ 11:17:33
URL: http://sverker84.wordpress.com
Postat av: Mia

Fläkten hade nog bara vispat runt den överhettade och syrefattiga luften. På lördagkvällen där kändes det som det inte fanns nog med luft alls!



Vi överlevde och jag bet inte huvudet av Sve!

2009-08-11 @ 12:47:39
URL: http://memyselfmycats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0