Urk

Jävlar också, jag tar tillbaka det. Jag mår inte alls bra, trots att jag försökt låtsas som något annat. Jag har varit så sjukt trött de senaste veckorna, har ångest över hur jag ska klara av skolan och fixa ett sommarjobb och känner mig otillräcklig infför allt jag gör och alla jag träffar. Jag vaknar varje morgon med onormalt hög puls och ibland orkar jag inte gå upp alls. Jag kan inte slappna av över huvud taget, vare sig mentalt eller fysiskt. Ibland börjar mitt hjärta slå oregelbundet och konstigt, vid ett tillfälle så länge som åtta-tio sekunder. Jag börjar gråta hur lätt som helst när jag är för mig själv. Större delen av min vakna tid vill jag antingen bara lägga mig ned och sova eller glömma mig själv genom att kolla på film, surfa eller spela tvspel.

Det är inte så att jag inte trivs med mitt liv i allmänhet - utbildningen, staden och vänner är fortfarande underbara! Jag vet inte vad jag ska göra för att må bättre - det blir bara värre och värre. Jag så trött att jag inte orkar testa på hundra olika grejer som eventuellt har en liten inverkan på välmåendet om jag har tur. Fast två saker har jag planerat in. Jag ska för första gången i mitt liv på ett terapeutiskt samtal, vilket skolhälsan kunde erbjuda gratis. Sedan ska jag fixa en bettskena, som gör att käkmusklerna kan slappna av på natten vilket förhoppningsvis förbättrar sömnen. Jobbigt att det kostar 3000 kr, men det får jag leva med.

Jag är orolig för att jag håller på att köra mig själv i väggen eller sluta med panikångest. Jag är rätt bra på att bara köra på av pliktkänsla även när jag mår skit, men det finns en gräns där också när jag slutar bry mig. Jag vet faktiskt inte hur jag ska lösa det här. Jag håller tummarna för att terapeuten kan hjälpa mig.

[EDIT] Jag bestämde mig för att ta en ledig dag imorgon. Det blir första föreläsningen jag missar sedan starten, det har jag råd med! Här ska slappas en hel dag till. Tvserier, Guitar Hero och roliga bloggar - här ska livet tas oseriöst ett litet tag!

Kommentarer
Postat av: Jonas

Tråkigt att du inte mår bra vännen, undrar vad man ska hitta på för att muntra upp dig? :)

2009-03-11 @ 16:28:49
Postat av: Shva

Tack, men det är inte uppmuntring jag behöver utan att få bukt med mina psykologiska och fysiologiska problem. :)

2009-03-11 @ 19:11:59
URL: http://shva.blogg.se/
Postat av: Sve

Hoppas det löser sig för dig och är det något vi kan göra, så säg bara till. Du är i alla fall världens bästa kompis! tummen upp

2009-03-13 @ 20:49:49
Postat av: Shva

Skönt att höra. :D



Jag ska tvinga er att spela brädspel och tvspel med mig hela fredagen, nu vågar ni inte säga nej. ;)

2009-03-15 @ 01:06:05
URL: http://shva.blogg.se/
Postat av: Mia

Gumman då stor kram

Du är alldeles för duktig på att dölja det, eller så är jag för dum för att fatta de små hintarna. Härmed förbjuder jag dig att må dåligt!

Vi säger aldrig nej till dig! Du får dyka upp på morgonen så vi har all tid i världen:D Och sen kan vi laga mat ihop, precis vad du vill ha, och kanske kan vi få Sve att göra världens godaste dessert åt oss =D

2009-03-15 @ 09:39:30
URL: http://memyselfmycats.blogg.se/
Postat av: Shva

När jag är med mina vänner känns det förstås bättre! ^^ Dessert, ohoho, det tackar jag inte nej till. ;)

2009-03-15 @ 14:49:39
URL: http://shva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0