Lågvattenmärke

Usch, jag har inte den minsta lust att plugga. Det är kursernas fel, eller någon annans. Jag känner mig bara avslagen och matt, vill enbart sova eller göra kravlösa saker. Motivationsnivån ligger på 2 av 10. Jag vet inte om det är feber, allergi, överansträngning, brist på träning eller lite av alla, men jag är så trött att jag knappt orkar bry mig om de plikter som kallar. Förhoppningsvis kan jag ändå prestera en hemtenta, en salstenta, ett seminarie och en laboration de närmaste två veckorna, för det lär inte bli roligare att göra det senare. Men egentligen vill jag bara kura ihop mig under en filt och sova minst halva dygnet, och spendera den andra halvan till att läsa en bok i solen eller spela spel. Det är svårt att motivera sig till en anträngning när energin ligger och kravlar på botten.

5 min senare:
Jag hade visst 0,7 graders feber, då var det inte enbart mina mentala fabrikationer i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Jonas

0.7 graders feber? Har flyttat in i en frysbox? :P

2009-05-25 @ 12:00:44
Postat av: Shva

Va? Jag förstår inte vad du skriver. Eftersom det är 24 grader här inne så fryser jag inte.

2009-05-25 @ 12:55:51
URL: http://shva.blogg.se/
Postat av: Mia

Är 0.7 grader verkligen att klassificiera som feber? Jag har aldrig förstått det där med feber. Går jag ut i solen kan jag svära på att min temperatur ökar till ca 40 grader iaf och än är jag inte död.

Men jag tycker synd om dig som har det kämpigt nu, och så får jag dåligt samvete över att du ska komma hit. Skjuta upp?

Våren är inte alls tiden för glädje och uppåthumör. Är minst lika ofta en grund till svåra livskriser då man under våren börjar se sig om efter förnyelse och utveckling men när man sedan står kvar i samma fotspår som innan och livet inte blev så mycket bättre som våren förutspådde så drabbas man av depression istället. Tror jag upplevde det själv för en månad sen eller hur lång tid det nu var.

2009-05-25 @ 16:18:30
URL: http://memyselfmycats.blogg.se/
Postat av: Jonas

Men om du har en kroppstemperatur på 0.7 grader måste du väl vara ganska kall? :P



Som feber räknas över 37,5 grader på morgonen eller över 37,7 grader på kvällen. När du är ute i solen värms ytan på kroppen upp men det tar nog ett bra tag innan du är 40 grader innuti. Ungefär som när man värmer upp mat i ugnen, den kan vara brännhet utanpå och likförbaskat ha en irriterande isklump i mitten.:)

2009-05-25 @ 17:36:24
Postat av: Shva

@Jonas: Aha, nu förstår jag vad du menar. Det är två olika sätt att ange temperatur, exakt antal grader eller relativt sin normala kroppstemperatur. Anledningen till att använda den senare är för att normaltemperaturen kan variera så mycket som 1 grad hos olika individer, det du anger är helt enkelt genomsnittet. Det bästa är att kolla sin egen temperatur när man är frisk; min är 36,5.



@Mia: Japp, en halv grad ger märkbar feber, även om man inte däckar förrän kanske runt 1,5. Det är temperaturen som man har efter att ha suttit still inomhus minst 20 min utan intag av dryck eller föda, som räknas. Annars höjs den helt naturligt av aktivitet och solsken, men det är skillnad när immunförsvaret försöker ta död på inkräktare genom en annan typ av uppvärming.



Men oroa dig inte över helgen, det har jag ju sett fram emot! Dessutom ger det mig en giltig anledning att inte plugga, vilket vore mycket mer arbetsamt än att lattja runt med mina vänner. ^^

2009-05-25 @ 19:36:26
URL: http://shva.blogg.se/
Postat av: Sve

Det kanske är baciller från alla konventsmänniskor i kombination med att vi rubbat din dygnsrytm som gjort dig hängig?

2009-05-25 @ 19:56:43
URL: http://sverker84.wordpress.com
Postat av: Shva

Nej då, det har pågått mer eller mindre i några veckor. Men det är inte långt kvar nu innan jag faktiskt får slappa, det ska bli härligt med ett sommarlov efter 9 år utan! :)

2009-05-26 @ 16:16:53
URL: http://shva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0