Problematiskt...

Okay, nu börjar det bli problematiskt. Okej att skippa AI-projektet när jag varit sjuk i princip fyra veckor i sträck, men den här veckan behöver jag verkligen skriva min hemtenta. Att vakna med en grads feber var verkligen inte vad jag behövde idag. Jag har ju faktiskt tagit det lugnare i över en vecka - kan det inte bli bättre istället för värre? Feber gör det svårt att tänka, och det är inte kompatibelt med en hemtena där jag på ett intelligent sätt ska diskutera och argumentera för och emot flera hundra sidors texter av olika författare. Min motivation står och skrapar bottenslem igen tillsammans med orken, som redan har ett försprång på flera fulla hinkar.

Jag får helt enkelt släppa allt annat och fokusera den lilla energi jag har (är åtminstone inte sängliggande) på hemtentan, så att jag kan få till något gott nog för senare komplettering. Det ska jag nog lyckas med. Jag får luta mig tillbaka på min väl inövade förmåga att ordbajsa, hehe.

Vi blev åtminstone klara med rapporten och presentationen av projektet i Situerad och distribuerad kognition, och AI-labbarna, så hälften av båda kurserna är avklarade. Lyckas jag skicka in en acceptabel hemtenta också är jag nöjd.

Har jag fortfarande feber i slutet på veckan ska jag se till att boka en läkarundersökning.

Yes, planen är klar. Tillbaka till någon timmes pluggande, innan jag lägger mig och sover efter den extravaganta lunchen på C-vitamindryck och knäckebröd med keso och gurka!

Kommentarer
Postat av: Sve

Låter som du skulle behöva äta lite mer för att bli frisk. Om du nu inte åt ett helt paket knäckebröd med ett halvt kilo keso och en hel gurka.



Mitt tips är att äta ordentligt, vila och dricka mycket té med riven ingefära. Så lyckades jag mota min förkylning. Käkade mat med mycket lök och vitlök. T.ex. rostade grönsaker (sötpotatis, broccoli, röd lök, gul lök, vitlök, ingefära, palsternacka, morot) och lax.



Krya på dig och hoppas det går bra med hemtentan!

2009-10-13 @ 17:35:22
Postat av: Shva

Tack! Det är sällsynt att jag inte äter ett lagat mål till lunch, men du har antagligen rätt. Jag käkar sämre eftersom jag inte orkar laga något ansträngande. Några nya rätter tänker jag därför inte ge mig på, men ingefära och vitlök i teet är en bra idé. Det bästa vore om jag helt kunde fokusera på att vila och äta ordentligt, men det skulle inte kännas bra att lämna även hemtentan till nästa år. Så det blir till att skriva på den fram till söndag kväll! :)

2009-10-14 @ 12:19:30
Postat av: Mia

Tänkte också påpeka det med maten, din lilla stackare! Önskar jag fick ta hand om dig lite men jag ser inget praktiskt sätt för oss att göra det på samt att jag uttömt mina resurser på ta-hand-omande den här månaden.

Men du har iaf hela veckan på dig att skriva så det borde väl gå bra? Och för den delen, jag trodde alla högskolearbeten bestod mestadels av orddiarré:p

2009-10-14 @ 16:04:44
URL: http://memyselfmycats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0