Bad life day

Inte bara en "bad hair day", haha. Använder min blogg för att ta ut min frustration igen! Hade visserligen en trevlig helg. men... är nu så trött att jag är gråtfärdig, känner både fysiskt och psykiskt obehag av att ha några som helst människor inom 1000 meters radie om det inte finns väggar mellan oss och har ont i magen av ångest över allt som jag "måste" göra; i plugget, hushållet, extrajobbet och övriga små uppdrag som jag av någon idiotisk anledning tagit på mig. Det gör ont som fan i nacken och käkarna och jag är på svindåligt humör och glor ilsket på alla som ens får för sig att passera mig, för att inte tala om att på något sätt störa mina egna bestyr. Jag måste lära mig någon jävla gång att inte försöka vara en duktig flicka hela tiden. Jag har aldrig förut haft så mycket att göra varje dag under en hel månads tid, tror jag blir tvungen att faktiskt kugga något för att överleva. Går inte att försöka klara allt. Jävligt dålig tajming med att ha extrajobb, resa bort varannan helg och vara sjuk hälften av tiden. Tänkte gå på en stresshanteringskurs idag, men fick lov att skippa den eftersom jag måste hinna läsa ett helt kapitel om beslutsträdsinlärning och lära mig svaret på minst ett dussin programmeringsövningar utantill. Sen skulle jag förstås också behöva läsa seminarieartiklar, projektartiklar, andra kursböcker, börja skriva på AI-projektet, rätta 30 Word-examinationer och en programmeringslabb, städa mitt synnerligen lortiga och odiskade hem osv. Till imorgon, typ, men det går ju inte. Det är så mycket att jag blir lite förtvivlad. Ska försöka hinna med jobbförberedelserna inför morgondagen och läsa halva kapitlet om beslutsträdsinlärning innan yogan ikväll, som jag fan i mig inte tänker skippa eftersom det är det enda som får mig balanserad nog att överleva detta kaos. Frågan är när jag ska få tid att äta lunch idag?

Kommentarer
Postat av: Sverker

Stackare :(



Det är illa när man är för stressad för att gå till stresshanteringskurs. Men såna är vi människor.



Likadant på jobbet, massa saker jag skulle kunna göra för att underlätta för mig själv så att det arbete jag måste hinna med skulle flyta på mycket bättre, men jag "hinner inte" gör dessa underlättande åtgärder. Illa.



Försök ta det lugnt och slappna av lite och hoppas att du får vila lite snart.

2009-09-28 @ 23:00:12
URL: http://blog.it-works.se
Postat av: Shva

Tack för omtanken. Jag började bli sjuk igår för tredje gången, så nu vilar jag även om jag inte har tid med det. Kurser kan man fixa till i efterhand om det behövs, det blir viktigare med hälsan vid någon punkt. :)

2009-10-04 @ 00:51:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0