Healing progression

Av någon anledning är det mycket lättare att komma på engelska rubriker.

Till saken! Jag har blivit riktigt bra på att heala heroics, har till och med lyckats med ToC heroic. Spelade igår OS 25 med 21 personer, vilket gick helbra. Har inte gett mig på att hela en raid MT än, men så har jag bara varit på två och håller fortfarande på att optimera Healbot. Har 1800 SP obuffat och inte stött på någon boss som kan ta slut på min mana på många veckor. En anledning till att det gått så snabbt att geara upp Valyria är det nya emblem-systemet, som gör att jag kan farma heroics och snabbt få tag på epics.

Den näst största utmaningen hittills efter ToC hc var gårdagens CoT, otroligt nog. Jag spelade med en tank i full PvP-armor och ett halvtaskigt dps-gäng som till och med sprang i olika riktningar och började slåss... Tanken tog tre gånger så mycket skada som någon annan tank jag gjort sällskap med, och hade jag inte varit overpowered hade han dött åtminstone en handfull gånger. Det var nära nog! Fördelen med ett kasst team är att jag får träna på mitt helande, istället för att känna mig halvt överflödig tillsammans med en raidtank i en fjuttig heroic.

Av någon anledning har jag inte fått Rebirth (återupplivning mitt i striden) att fungera med Healbot, vilket är problematiskt eftersom jag nu måste leta upp personen på marken för att kunna använda den i en raid. Inte direkt något jag har tid med mitt i helandet. Svårt att experimentera med addonet eftersom jag bara kan använda den magin när jag har någon död i gänget. Hm, en battleground skulle ju kunna lösa det när jag tänker efter. Japp, de får bli föremål för mitt healingexperimenterande igen, precis som när jag startade. Ska försöka få macros att triggas av musknapparna också, så att jag kan binda en instant-megaheal till en lämplig knapp. Jag gillar Healbot i vilket fall, nu när jag kan den hyfsat bra gör det mitt helande oerhört mycket effektivare än tidigare!

---

Dags att gå till yogan. Jag valde att åka hem klockan halv sex, laga käk (hamburgare med bröd, mums) och slösurfa en liten stund. Det är inte värt att stressa upp mig så mycket att jag får ont i hjärtat, vilket jag faktiskt fick en kort stund. Även om det betyder att jag inte hinner med allt så är det bättre att ta det lugnt några timmar per dag, för att orka med och förhoppningsvis inte bli sjuk igen. Jag tänkte ett tag att det nästan vore värt att få svininfluensa bara för att ha en tillräckligt god anledning att skita i allt och sitta hemma och slappa istället. Men det är faktiskt bättre att vara frisk och hemma och slappa. Så jag får dela upp det och göra vad som hinns med, och skita i om det inte blir allt. Min kompis Tess skrattar lite åt mig som tar så seriöst på risken att kugga en kurs, hon har missat flera och är ändå nöjd och glad med livet. :)

Kommentarer
Postat av: Mia

Aww vännen distans kram

2009-09-29 @ 17:59:06
URL: http://memyselfmycats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0