Omvälvande förändringar på gång

Dags att slappna av i bloggen! Förändringen består den här gången av ett guildbyte i World of Warcraft. Rynka icke på näsan! Detta är viktiga saker.

Jag har varit en del av i Dark Alliance sedan jag rekryterades som en grön level 24 Hunter, storögt turistande i Thunder Bluff. Därifrån till guildledare och tillbaka. Jag har gråtit över vänner som övergivit guilden efter bråk, glatt mig åt våra framsteg, klagat på omogna pojkar och dragit dåliga skämt i tid och otid. Det är många år nu, även om jag varit varierande aktiv.

Men! Nu har jag bestämt mig för att ta steget därifrån, och det känns helt rätt. Jag har tröttnat på det mesta i WoW förutom raidandet, så ska det vara någon poäng med att ägna mina hemmahelger åt att spela är det vad som gäller. Jag har ägnat ett halvår åt att försöka få guilden att raida, men vi har inte kommit längre än halva Naxx, om vi får ihop en guildraid alls och inte tvingas pugga majoriteten av platserna. Jag har insett att det skulle krävas en rejäl reform av guilden och ledare som är beredda att spendera många timmar varje vecka till att planera och organisera raider. Jag är inte så dedikerat och har inte de prioriteringarna i livet, inte heller de andra aktiva ledarna. Den nuvarande guildledaren, som jag blivit mycket god vän med, ska sluta spela på obestämt tid och därmed har jag ingen som håller mig kvar socialt.

Så! Som han påminde mig om, "it's just a game". Och som en annan spelare sade, "don't let anyone stop you from doing what you want to". Istället för att klänga mig kvar vid något gammalt av pliktkänsla, så ska jag se framåt.

Ingen i guilden vet ännu om detta (utom Endazil förstås, som svarat att tänker följa med mig). Jag tänker stanna ett par veckor till eftersom jag kommer vara borta två av de kommande tre helgerna, och därmed knappt spela alls. Läge för att byta guild blir det när jag stadgat mig hemma igen.

Jag har redan bestämt mig vilken guild jag ska ansöka till. Den skulle ha 1) regelbundna raider utan krav på att delta, 2) mogna och trevliga människor. Serpent Fury är perfekt. Jag är god vän med en av dem (han var den första person som hälsade mig välkommen tillbaka när jag återvända efter mitt halvårs uppehåll) och har följt med på en av deras raider vilket gav mig mersmak (och de var nöjda med min insats). Det blir förhoppningsvis inte något problem för både mig och Endazil att komma med.

Jag lallar på med min helare tills dess. Hon har 1500 i SP och kan hantera Healbot något bättre nu, gott nog för de flesta heroics.

Ser fram emot till att spendera mer speltid till raider, som anordnas av andra och där folk vet vad de håller på med!

Kommentarer
Postat av: Jonas

Ja att testa en ny guild verkar spännande. Det enda jag kommer sakna är tillfredställensen som mitt ego får av att vara i dark alliance. Folk som frågar en om tillstånd för att få raida med andra människor etc. :P Men det finns inte så mycket att göra i wow längre. Har gjort alla heroics så mycket så jag tröttnat på dem. Nä nu ska jag se på lite true blood och koda (samtidigt).

2009-09-19 @ 22:52:06
Postat av: Mia

Mycket bra beslut av er!

DA håller er bara tillbaka och gör ert spelande till något tråkigt och ångestfyllt. Jag hoppas att Serpent Fury är som Critters i mitt fall, er biljett till end-game content utan att ni beöhver göra annat än ha kul och raida.

2009-09-20 @ 11:44:05
URL: http://memyselfmycats.blogg.se/
Postat av: Shva

Yes, det är vad jag hoppas på! Att inte få vara ledare längre gör inte mig något. Visst var det en egoboost, men jag har tröttnat på uppdraget nu. Vill hellre hänga på andra som fixar saker åt mig!



Är det därför du spelar så lite nu, Jonas, att du tröttnat på det som finns att göra i DA?



Idag medan jag puggade som vanligt började en irriterande ungjävel i guilden började ösa skit över alla gamemasters ("I pee on them"). Jag replikerade och det slutade med att vi båda var förbannade. Jag hade inte lust att tjafsa särskilt länge så han hamnade på min ignorelist. Jag har härmed officiellt slutat vara diplomatisk mot grisiga småglin utan hyfs och respekt! Jag tänker bli arg på folk jag med ibland. :P

2009-09-21 @ 21:34:35
Postat av: Mia

Ett sådant beteende borde imo leda till omedelbar gkick.

2009-09-21 @ 21:48:07
URL: http://memyselfmycats.blogg.se/
Postat av: Anonym

Håller med Mia. acceptera inte att någon betedde sig så. Jag skulle ha slängt honom och bannat honom. Snorungar ska man bli förbannad på! :)

2009-09-22 @ 09:10:38
Postat av: Endasil

Vad heter snubben? Så jag vet vem jag ska undvika. :P

2009-09-22 @ 20:07:52
Postat av: Shva

Något i stil med Goodevil, minns inte exakt och ser honom ju inte längre. :P



Av någon anledning kan jag inte hitta vår guild på WoW Armory för att kolla, däremot 154 andra med samma namn.



Om vi skulle banna alla snorungar från Dark Alliance skulle det ryka mer än hundra pers, lättare att sticka därifrån. :P

2009-09-28 @ 18:45:50
Postat av: Endasil

Oh goodevil snubben, det var han som fick ett utbrott för att bloodseeker need rollade på ett brewfest loot som var 2 levlar högre än honom. Tyckte han var rätt dryg att prata med. Så eftersom vi båda tycker att han är irriterande, så slänger vi ut honom tycker jag.



En god gärning för guilden. ^^

2009-09-28 @ 21:19:59
Postat av: Shva

Aha, så det var inte bara jag som triggade den där sunkiga attityden. Kasta ut honom riktigt långt! Först till kvarn. ;)

2009-09-28 @ 21:38:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0